Nieuws fallback afbeelding

Een interessante blog van onze collega uit Breda voor de maand juni!

Dat Hulpstudenten een band met klanten opbouwen wist ik wel, maar dat het best ver kan gaan, dat had ik niet zo door!

De vaste student van een klant in Breda ging zoals gebruikelijk op vrijdag naar een vitale dame van 83 jaar om voor haar wat klusjes te doen en haar gezelschap te houden. Mevrouw deed niet open. Nog een keer bellen: niets. De gordijnen waren half gesloten en de kopjes thee stonden nog op tafel. De buren waren niet thuis, dus aan hen kon ze niet vragen of zij iets wisten. De student liet een briefje achter met de boodschap haar te bellen als ze thuis was om een nieuwe afspraak te maken. Geen antwoord die dag. De student was erg ongerust en was bijna in tranen bij het idee dat mevrouw iets ernstigs was overkomen of misschien gewond (of erger) in huis lag.

De volgende dag ben ik zelf naar het huis van de klant gereden en bij het arriveren, zag ik al de krant uit de bus hangen. De buurvrouw gaf door dat ze ook al enkele dagen bij mevrouw had aangebeld, omdat er een pakje dinsdag bij haar was afgegeven. Mijn vermoeden, dat er iets ernstigs aan de hand was, groeide intussen flink! We hebben telefoonnummers uitgewisseld om elkaar op de hoogte te houden. Bij de andere buurman belde ik nu aan. Hij vertelde met een big smile, dat mevrouw in goede handen was, maar opgenomen was in het ziekenhuis met een flinke longontsteking. Wat was ik blij!! Ik ben nog nooit zo blij geweest met zo’n ‘vervelend’ bericht!

Natuurlijk heb ik de student direct geïnformeerd en ze was echt dolgelukkig. Ze had voor haar gevoel al bijna een vriendin verloren! Zij had bijna niet kunnen slapen en was overbezorgd geweest.

Gelukkig is mevrouw weer thuis aan het herstellen en is dit goed afgelopen!